Kort om oss

Hogsta Dressyrryttare - HDR bildades den 31 januari 1994 och klubben har sin hemvist på Hogsta Ridanläggning, Drottningholm.

HDR är en ideell förening som är ansluten till Svenska Ridsportförbundet. Bland våra medlemmar har vi såväl aktiva tävlingsryttare som ryttare utan avsikt att tävla. Alla är välkomna att lösa medlemskap hos oss, oavsett vilken nivå eller inriktning man har. Något som däremot är viktigt för oss är att man alltid sätter hästens välmående först och det går före allt.

HDR har medlemmar på flera platser i hela landet, till och med internationellt även om merparten finns på Hogsta Ridanläggning, Drottningholm.

På följande sidor kan du läsa mer om vår verksamhet, medlemskap och senaste nytt. Har du frågor är du alltid välkommen att kontakta oss.

Vi har ett antal samarbetspartners, som stödjer framförallt vår tävlingsverksamhet, dessa är presenterade under sponsorer. Det här är en viktig och rolig del för verksamheten och vi försöker verkligen ge tillbaka så mycket vi bara kan med utrymme på hemsidan, sociala medier, utskick och fysisk närvaro.

Är du intresserad av att stödja Hogsta Dressyrryttare i någon form kontakta oss gärna så berättar vi mer.

Hogsta Ridanläggning

För information om Hogsta Ridanläggning kontakta Eva Perninge via mail: stallhogsta@gmail.com

Hogsta Dressyrryttare c/o Annika Ljungwald Stopvägen 57 168 35 Bromma

E-post:hogstadressyrryttare@gmail.com

Logga in

Dela gärna med er av era upplevelser, stora som små. HDR vill vara med i allt som händer inom hästvärlden. Har du varit på klinik, tävling eller kanske bara har ett fint inlägg, tagga oss på Instagram.

Hogsta Ridanläggning och Hogsta Ridsport ger båda HDR sitt stöd i vardag och vid tävlingarna som hålls på anläggningen. Som medlem i HDR har du 10% rabatt, på de flesta varor hos Hogsta Ridsport (gäller dock inte foder och vissa andra lågmarginalvaror).